Scenariusze lekcji z załącznikami:
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W PŁOCKU to zespół doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów:
Agnieszka Kroczewska – pedagog Szkoły Podstawowej nr 2
Urszula Domosławska – pedagog IV Liceum Ogólnokształcącego
Monika Piecka – terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny
Patrycja Orłowska – psycholog
Anita Felczak - logopeda, neurologopeda, terapeuta SI
Sylwia Bogiel – logopeda
Katarzyna Królikowska – tyflopedagog
Anita Szumańska – pedagog specjalny
W Zespole Szkół nr 1 zatrudnieni są także nauczyciele współorganizujący kształcenie specjalne.
Szczegółowy zakres działań nauczycieli specjalistów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz nauczycieli współorganizujących kształcenie specjalne regulują następujące rozporządzenia:
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych (Dz. U. poz. 1610).
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. poz. 1594).
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. 2018 poz. 1485)
PEDAGOG SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 (mgr Agnieszka Kroczewska)
PEDAGOG SZKOLNY IV LICEUM (mgr Urszula Domosławska)
Pedagodzy szkolni aktywnie wspierają wszystkich uczniów w realizacji przez nich obowiązku szkolnego i nauki, rozwoju intelektualnym, a także w funkcjonowaniu społecznym i emocjonalnym.
Zadania pedagoga w szkole:
W zakresie wsparcia Rodziców:
Pomoc materialna - współdziałanie z organizacjami i instytucjami pozaszkolnymi udzielającymi wsparcia materialnego (np. MOPS, instytucje samorządowe, fundacje itp.).
Współpraca z organizacjami / instytucjami: poradnie psychologiczno-pedagogiczne, MOPS, GOPS; Zespół do Spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie itd.
Pedagodzy szkolni są otwarci na potrzeby ucznia, rodzica i nauczyciela.
Pedagog służy pomocą każdemu, kto zapuka do jego drzwi zapewniając atmosferę zaufania i poczucie bezpieczeństwa. Zapraszamy
TERAPIA PEDAGOGICZNA (mgr Monika Piecka)
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne zamiennie nazywane także terapią pedagogiczną są jedną z form zajęć specjalistycznych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, obok zajęć logopedycznych, integracji sensorycznej, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym.
Udział w zajęciach jest dobrowolny (rodzic musi wyrazić zgodę na zajęcia, które zostały zaproponowane dziecku przez szkołę – rodzic decyduje o udziale dziecka w zajęciach) i bezpłatny (rodzic nie ponosi kosztów uczestnictwa dziecka w zajęciach).
Liczba uczestników zajęć korekcyjno-kompensacyjnych nie może być większa niż 5 osób, zajęcia trwają 45 minut.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne mogą być organizowane dla uczniów z 3 grup:
W zajęciach mogą również uczestniczyć inne dzieci borykające się z trudnościami szkolnymi, wymagające indywidualnego podejścia, wsparcia i pomocy (np. dzieci mało samodzielne, mające trudności z koncentracją, niepewne siebie, zaniedbane środowiskowo). Skierowanie takich uczniów odbywa się na wniosek wychowawcy, nauczyciela, szkolnego specjalisty lub rodzica/opiekuna prawnego.
Cele zajęć terapii pedagogicznej dostosowane są do poszczególnych etapów edukacyjnych:
PEDAGOG SPECJALNY (mgr Monika Piecka)
PEDAGOG SPECJALNY (mgr Anita Szumańska)
Pedagog specjalny planuje, organizuje, prowadzi i modyfikuje działania edukacyjne, terapeutyczne czy też opiekuńcze dla osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
We współpracy z innymi specjalistami oraz nauczycielami podejmuje działania na rzecz zindywidualizowanego wspomagania rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości.
Pedagog specjalny prowadzi zajęcia rewalidacyjne.
Rewalidacja – co kryje się pod tym terminem?
Pojęcie rewalidacji odnosi się do całokształtu działań: wychowawczych, dydaktycznych, terapeutycznych podejmowanych na rzecz ucznia z niepełnosprawnością. Celem oddziaływań rewalidacyjnych jest maksymalizowanie potencjału rozwojowego ucznia.
PSYCHOLOG (mgr Patrycja Orłowska)
„Naczelną wartością dla psychologa jest dobro drugiego człowieka. Celem jego działalności profesjonalnej jest niesienie pomocy innej osobie w rozwiązywaniu trudności życiowych i osiąganiu lepszej jakości życia na drodze rozwoju indywidualnych możliwości oraz ulepszaniu kontaktów międzyludzkich.” (Kodeks etyczno-zawodowy psychologa)
Zadania psychologa w szkole
Zadania podejmowane przez psychologa w szkole są złożone, gdyż dotyczą ucznia, zespołu klasowego oraz nauczycieli i rodziców. Wszystkie służą – w bliższej czy dalszej perspektywie – profilaktyce i wspieraniu zdrowia psychicznego w środowisku instytucjonalnym i osobistym dzieci i młodzieży;
Zapraszam uczniów, którzy:
Zapraszam rodziców, którzy:
Jakie metody pracy stosuje psycholog?
Korzystanie z pomocy psychologa jest dobrowolne. Psychologa obowiązuje tajemnica zawodowa.
TYFLOPEDAGOG (mgr Katarzyna Królikowska)
„Pedagog oczu” to specjalista „od” edukacji i rehabilitacji niewidomych i słabo widzących osób, które problemy wzrokowe mają od urodzenia lub bardzo wczesnego dzieciństwa, ale i dla tych, których możliwości wzrokowe pogarszają się stopniowo (lub też gwałtownie np. w wyniku urazów czy przebytych chorób) lub zanikają całkowicie. Rolą tyflopedagoga jest wieloaspektowa pomoc uczniowi z dysfunkcją wzroku.
W kwestii rehabilitacji tyflopedagog jest terapeutą widzenia i nauczycielem orientacji przestrzennej, a pod pojęciem edukacji kryje się zarówno nauczanie samo w sobie (na wszystkich szczeblach), jak też adaptacja materiałów edukacyjnych i modyfikacja niektórych treści zawartych w programach nauczania.
W czym pomoże tyflopedag?
LOGOPEDA, NEUROLOGOPEDA, TERAPEUTA SI (mgr Anita Felczak)
LOGOPEDA (mgr Sylwia Bogiel)
Specjalistki prowadzą terapię:
Pani Anita Felczak prowadzi terapię:
Zakres działania:
Aktywny udział rodziców w procesie terapii mowy ma ogromne znaczenie dla jej powodzenia. Dzięki wsparciu i wzajemnej współpracy terapeuty i rodzica - dziecko szybciej ukończy terapię i wyrówna powstałe deficyty rozwojowe.
Rada Pedagogiczna Zespołu Szkół nr 1 w Płocku (rok szkolny 2022/2023)
Ambroziak-Bereszczyńska Urszula
Aronowska-Tokarska Anna
Bartosiewicz Beata
Białach Ewa
Bogiel Sylwia
Bogucka Monika
Bońkowska Elżbieta
Bornińska Maria
Brzeski Artur
Brzezińska Magdalena
Celmer Magdalena
Chodkowska Lidia
Ciurzyńska Agnieszka
Domosławska Urszula
Felczak Anita
Gwóźdź Aneta
Jaworska Karina
Kajkowska Irena
Kapuścińska Marzena
Kozakiewicz Agnieszka
Kroczewska Agnieszka
Królikowska Katarzyna
Kurzyńska Grazyna
Lewandowska Karolina
Lucińska Dorota
Łuszczyńska Jolanta
Mieszkowski Piotr
Maciejewska Nina
Michalak Tomasz
Niemiec Monika
Olewnik Magdalena
Orłowska Patrycja
Piecka Monika
Plebaniak Marcin
Podraska Bożena
Przybylski Paweł
Pytel Marzena
Ratkowski Jacek
Rybińska-Janicka Jolanta
Sęk Olgierd
Sobczyńska Justyna
Szumańska Anita
Szymańska Anna
Szymański Łukasz
Tomaszewska Ewa
Wilewska Edyta
Wiśniewska Urszula
Wochowska-Wołosz Katarzyna
Wyrębkowska Dagmara
Zander Patrycja
Zarębowska Agata
Zubek Rafał
wartość 1: 25%
Skill Description: 40%
Skill Description: 60%
Skill Description: 80%
Zespół Szkół nr 1 w Płocku to szkoła bezpieczna, przyjazna i nieustannie się rozwijająca. Dobre wyposażenie, baza sportowa i wykwalifikowana kadra to niewątpliwe atuty szkoły.
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj ...